Tänään sain terapeutilta oudon tehtävänä. Minun pitää juoda alkoholia hyvällä omallatunnolla. Koska yksi osa minusta suhtautuu siihen lapsenomaisesti. Pelkää, että jotain arvaamatona tapahtuu heti ensimmäisen lasin jälkeen. Ja tähän vaikuttaa ennenkaikkea oma suhtautumiseni alkoholiin.

Ei perheessäni koskaan puhuttu asiallisesti viinasta. Se oli aina salailun tai hihittelyn aihe (kuten oli muuten seksikin). Ainoa 'valistus' jota olen saanut, on tietysti ollut varoittelevaa ja vaaroja korostavaa. Minun pitäisi siis oppia suhtautumaan aineeseen hieman positiivisemmin. Ja ymmärtää se, että oikein käytettynä se on ihan ok aine. Joten. Minä juon siis lasillisen viiniä. Ja kerron itselleni että tämä on ihan ok. Minä saan juoda tämän ja nauttia siitä. En minä halua elää ahdistuneena ja lokerikossa. Haluan luoda oman käsitykseni siitä, kuinka paljon alkoholia on hyväksi juuri minulle.

Kaikenlaista sitä joutuu tekemään ;)