Hmm...säännöllisesti täällä vissiin käy lukijoita. Vaikka eihän tätä tietenkään niiden takia pidetä vaan omana vuodatuskanavana...Jep jep :)

Kaksi isohkoa asiaa on meneillään, joista molemmat liittyvät omaan kasvuun ja kehitykseen. Viime vklna kävin vyöhyketerapiakurssi I:n. Eli jos siis joku haluaa kokeilla ko.lajia, niin minulle voi aina tulla kokeilupotilaaksi. Saamme siis oikeasti 'hoitaa' ihmisiä, mutta maksua en tietenkään tohdi tuosta ottaa. Ensisijaisina uhreina ovat tottakai ystävät ja tuttavat :) Rentoutusta on tiedossa sekä erinäisiä lihasten ja elinten käsittelyä jalkapohjien kautta. Itse olin kyllä hieman skeptinen asian suhteen, mutta ainakin oma vatsani toimii kuin unelma.

Mutta tuosta opiskelemisesta oli paljon muutakin seuraamusta. Sain itselleni jotain omaa. Siis ihan vain minulle kuuluvaa 'harrastusta'. Ja koska vkl oli haastava parisuhteen kannalta, pääsin hieman kiinni myös omiin ongelmiini. Minä teen itselleni pahaa. Minä kutistan oman roolini parisuhteessa oppimani roolin kaltaiseksi- sellaiseksi kuin minun maailmassani naiset ovat olleet. Mutta se sotii niin pahasti sisintäni vastaan, että voin todella pahoin. Se oli yksi syy myös avioerooni, vaikka en sitä tietenkään silloin tunnistanut. Minä en tuolloin nähnyt muuta vaihtoehtoa itseni vapauttamiseksi kuin eron. En tiedä teinkö väärän ratkaisun ja sitä on muutenkin ihan turha pohtia.

Mielenkiintoista on kuitenkin se, että olen jälleen menossa sitä samaa ansaa kohden. En voi hyvin, kutistan ja kavennan itseni. Ja ajatuksissani turvaan tuohon pakotiehen.